تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری: ایمان کامل مانع افراط و تفریط می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۲۹۹۶
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری: ایمان کامل مانع افراط و تفریط می‌شود
خطیب حرم مطهر رضوی گفت: یاران و اصحاب سیدالشهدا (ع) به بالاترین نقطه ایمان و معرفت رسیده بودند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در ویژه برنامه شام اربعین حسینی که در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: یاران سیدالشهدا (ع) که در روز عاشورا تا آخرین قطره خون دست از یاری آن حضرت برنداشتند کسانی بودند که تربیت شده آن حضرت بودند و به اوج کمال دست یافته بودند و ایمانشان لحظه‌ای و تحت تاثیر شرایط جامعه نبود.

وی تصریح کرد: اگر ایمان انسان کامل نباشد ممکن است در مواجهه با شرایط گوناگون دچار افراط یا تفریط شود مانند اهل کوفه که یک روز با هیجده هزار نامه از امام حسین(ع) دعوت کردند و روزی دیگر در مقابل آن حضرت ایستادند و ایشان را به شهادت رساندند.

این کارشناس دینی افزود: این گونه ایمان که از روی احساسات باشد به درد یاری دین نمی‌خورد و کسی که ایمانش کامل و از روی تفکر و تعقل نباشد نمی‌تواند در زمان ظهور امام زمان(عج) ایشان را یاری کند.

 

وی بیان کرد: بعد از واقعه عاشورا قیام‌های مختلفی از جمله واقعه حَرّه، قیام توابین و قیام مختار به وقوع پیوست و حدود چهل و پنج هزار نفر در این وقایع و قیام‌ها کشته شدند، ولی اگر مردم ایمان کامل داشتند و به موقع به یاری امام حسین(ع) می‌شتافتند نه این همه خون ریخته می‌شد و نه امام مظلومانه به شهادت می‌رسید.

حجت الاسلام ماندگاری بیان کرد: یاران امام حسین(ع) کسانی بودند که به خدا و روز قیامت و اینکه در این دنیای پر از وحشت و پر از خطر پناهگاهی بهتر و ایمن‌تر از دامان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) وجود ندارد، ایمان داشتند.

وی اظهار کرد: کسی که به خدا و روز قیامت ایمان دارد، می‌داند که خدا بزرگ است بنابراین همه قدرت‌ها را در برابر خدا کوچک می‌بیند و هرگز از هیچ کس و هیچ چیزی نمی‌ترسد.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: خیلی‌ها در زبان «الله اکبر» می‌گویند، ولی این باور در عمل و رفتار آن‌ها نمود پیدا نمی‌کند. مانند کسانی که از ترس عمر سعد در برابر امام حسین(ع) ایستادند و ایشان را مظلومانه به شهادت رساندند.

گفتنی است؛ قرائت زیارت امین الله توسط حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر اسلامی فر و عزاداری و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) با نوای ذاکران و مرثیه سرایان آل الله؛ مرتضی اسلامی نژاد و جواد حسین‌خانی از دیگر برنامه‌های شام اربعین حسینی در حرم مطهر ثامن الحجج(ع) بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->